Kokosowy pudding chia

Kokosowy pudding chia

wpis w: Food&Drink | 1

Co to takiego chia? Chia to nasiona szałwi hiszpańskiej, o wyjątkowych właściwościach zdrowotnych. Bogate w kwasy tłuszczowe omega-3, doskonałe źródło wapnia i żelaza. Źródło pewłowartościowego białka. BezglutenowePolecane dla każdego – dla cukrzyków, dla osób na diecie, dla wegetarian, na choroby serca i nadciśnienie, na mocne kości, na problemy trawienne i na pamięć.W związku ze swoimi właściwościami są idealne przede wszystkim do śniadania. Można je stosować jako dodatek do muesli, jogurtów, sałatek, wypieków, dodatek do koktajli. 

Ja przygotowałam chyba najprostszą wersję. W postaci puddingu. Nasiona chia mają właściwość chłonięcia wody i żelowania produktu. Przejmują smak płynu, w którym się znajdują, bo same nie posiadają smaku.

Pudding chia na mleku kokosowym

Składniki:

400 ml mleka kokosowego (lub innego dowolnego mleka krowiego czy też roślinnego, lub wymieszanych)

4-5 łyżek nasion chia

3 łyżki syropu klonowego, syropu z agawy lub miodu

Wykonanie:

Mleko mieszamy z nasionami i odstawiamy na 10 minut. Następnie dosładzamy do smaku wybranym syropem. Przykrywamy folią i wkładamy do lodówki na min. 3 godziny, a najlepiej na całą noc.

Pudding ma smak mało wyrazisty, dlatego świetnie smakuje z dodatkiem owoców, musów czy dżemów. Najlepiej lekko kwaśnych dla przełamania smaku.

IMG_7780

IMG_7817

IMG_7826

IMG_7833

Idealne jako pożywne, zdrowe śniadanie.

Pin on Pinterest4Tweet about this on TwitterEmail this to someoneShare on Facebook39Share on Google+0

Jedna odpowiedz

  1. […] Chia Nasiona szałwii hiszpańskiej zawierają więcej kwasów omega-3 niż łosoś atlantycki. Są bogate w wapń i żelazo. Ponadto odznaczają się wysoką zwartością pełnowartościowego białka, antyoksydantów, zapobiegających powstawaniu nowotworów, potasu,obniżającego ciśnienie krwi, błonnika,regulującego trawienie a także  magnezu,fosforu i wielu innych dobroczynnych substancji. Przepis z użyciem nasion chia znajdziecie tu […]

Zostaw Komentarz